• Esküvő •

Esküvő, lakodalom, hagyományos vagy trendi Wedding Party,…rajtunk nem múlik.
A Friedmann Party Service több évtizedes tapasztalattal rendelkezik
és több mint háromszáz esküvőt rendezett eddig, … reméljük a Tietek lesz a következő

• Wedding Party • Lakodalom Ismertető információk

Köszöntünk benneteket a Friedmann Party Service-nél!

Több évtizedes múltra tekintünk vissza a rendezvény szervezés területén,
előd cégünk a Rep-Teri Bt. 1980-as évektől 2000-ig, 2000-től pedig a Friedmann Kft. szervezi a Partykat.

Esküvő, lakodalom, Családi rendezvény, a jeles alkalomra.
#eskuvo #wedding #menyasszony #volegeny #lakodalom #igen #party
Minden család életében sok fontos esemény van melyet megünnepelnek, de a legnagyobb rendezvény mindig az Esküvő.

Az esküvő, lakodalom egyik legfontosabb kérdése, hogy mennyibe kerül. (?)
Ahhoz, hogy erre kielégítő választ adjunk a több kérdésre is választ kérünk.

Ennek megválaszolására a RENDEZVÉNY TERVEZŐ oldalunkat kérjük kitölteni és egy klikkeléssel beküldeni az adatokat, vagy az alábbi kérdésekre küldj válaszokat.
Hol lesz az esküvő, mi a helyszín? Friedmann-ház vagy kitelepülve más helyszínen, ( pontos cím )
Wedding Day a Jeles nap dátuma, mikorra tervezik az esküvőt?
Időpont, hogy mettől-meddig tart, délben, este, egész nap?
Vendégek létszáma, hány fővel tervezi az Esküvőt?
( ebből a létszámból mennyi a felnőtt vendégek, a stáb, a gyerekek 14 év alatt és 3 év alatti? )

Mi legyen a menü összeállítás?  milyen szervírozásban szeretnék a tálalást?
Milyen italok legyenek a választékban? és milyen szervírozásban ?
A TEREM vagy terület elrendezése milyen legyen? asztalok kivitele és elrendezése, hogy körasztal vagy fésű rendben az asztalok, székszoknya van e tervezve?
A dekorációban is tudunk segíteni, de az alapszín az elsődleges kérdés ezzel kapcsolatban?
A desszertek és sütemények választéka mi legyen, és az ESKÜVŐI DÍSZ torta is fontos kérdés!
Lesz e ceremónia mester és ha nem, akkor ki lesz az.!! 
Ezekre a kérdésekre kell választ adni, hogy pontos árat adjunk meg.
Ha csak általában érdeklődsz az árról akkor 15,000.- és 200,000.- / fő között lesz a vége  🙂

A jeles alkalom megkíván sok kisebb nagyobb protokoll szabályt,
mint a díszterítés, különterem, különleges menüsor, dekoráció.
Az igények széles skáláját biztosítani tudjuk Önöknek, Nektek.

Éttermünkben, vagy külső helyszínre kitelepülve is vállalunk rendezvény lebonyolítást.
Külső helyszínre is vannak ötleteink javaslataink.
Az igényektől függően zárt térben, teremben, impozáns kastélyban, vagy amerikai stílusban óriási parkban, sátorral…

Közösen megírt forgatókönyvben rögzítjük a rendezvény menetét,
amit szükség szerint módosíthatunk, akár többször is.

Az Esküvő felvételének menete:
Az időpont egyeztetésével kezdjük, majd a tervezett létszámot határozzuk meg.
Lényeges és célszerű maximált létszámmal kalkulálni, mert csökkenteni könnyebb mint emelni a létszámon az utolsó pillanatban. Az időpontnál a dátumon kívül a legkorábbi kezdési időpont rögzítése is elengedhetetlen, hogy biztosítani tudjuk a tökéletes dísz termet a megérkezésre.
A helyszín lehet a Friedmann – ház (Teri néni étterme), vagy külső rendezvény helyszín.
Éttermünkben a feltételek adottak a lakodalom színvonalas lebonyolítására, 180-200 fő -ig.
Az étterem több részre osztható. Nagy terem ( gyorsétterem rész), Street food&Bistro rész, Konferencia terem és van külön VIP terem, mely zárható és a Megrendelő igényei szerint hasznosítható, átöltözés, értékmegőrzés, gyerekszekció, ruhatár. Ezeken felül még terasz rész is tartozik az étteremhez.

Külső helyszínre kitelepülve minden esetben helyszíni szemlét kell tartanunk és ennek függvényében határozzuk meg a szükséges igényeinket a területtel kapcsolatosan.
Mert a szép környezet, díszterem vagy szabadtér esetén sátor mellett, fontos, hogy a catering is zökkenőmentesen működjön. Ezért szükség van „hátsó pályára” ahol raktározzuk, előkészítjük és tálaljuk az ételeket italokat. Szükség szerint melegítjük vagy készre sütjük.
Kezelni kell a személyzet igényit is, mint öltöző és mellékhelyiség.

A parkolás nagyon fontos része a rendezvénynek, mind a Vendégeknek, mind a cateringnek is.
A vendégek kényelmesen tudnak az étteremnél parkolni, külső helyszínen ezt is figyelembe kell venni,
és a Catreingnek a hátsó pályához közeli területtel kell rendelkeznie a helyszínnek.

Az ültetés és étkezés mód meghatározása.
Több lehetőség is van az ültetésnél, de már az elején fontos tudni, hogy a körasztal elegánsabb de nagyobb a hely igénye, mint a sorokba rendezett asztalok.
Az asztalokat az igények, a hely adottsága és a létszám határozza meg. A vendégek nem csak ülnek az asztalnál, hanem felállnak, sétálnak, táncolnak, miközben a felszolgálás is zajlik.

Az asztalokon az alábbi dolgoknak kell elférni:
A dekoráció középen elhelyezve és nem akadályozva az étkezést és italfogyasztást, ez lényeges mert itt sokan elcsúsznak és étkezésnél káosz alakul ki.
Italok és poharak lesznek az asztalon, étkészlettel, tányérokkal, tálszerviz esetén még különböző tálak is.
Ezek mind nagy helyigénnyel rendelkeznek.
Körasztalnál könnyebb a helyzet sorasztalnál csak kisebb dekorációban szabad tervezni.

Fő asztalnál ül az ifjú pár, és célszerű 10-12 főben maximálni az asztal létszámot.
A többi asztalnál érdemes három csoport szerint osztani a helyeket,
lány rokonok, fiú rokonok, barátok és munkatársak.

Zenekar, DJ: ez is a megrendelő privilégiuma, de fontos, hogy az esküvő olyan esemény ahol sokan szeretnének beszélgetni a rég nem látott rokonnal, ismerőssel, ha túlzó a zene ez gond lesz. Érdemes előre meghatározni a zenekar működését és hangerejét.

 Ceremónia mester: az egyik legfontosabb személy, Nélkülözhetetlen, Ő az aki összeköti az ünnepelteket az ünneplőkkel, a Cateringgel, a zenekarral, a fotóssal, a forgatókönyvvel.

Tapasztalatunk a fotós, videós, és ceremónia mesterrel kapcsolatban:
ha barátot vagy rokont választunk aki „ingyen vállalta” az előbb utóbb inni fog, és a barátokkal, rokonokkal tölti az idejét, hisz úgyse fizetnek érte…
Hivatásos fotós és videós, referenciával a racionális megoldás.

A lakodalom lebonyolítása a forgatókönyv szerint és rendszerint a szükséges improvizációval történik.

Menükártya: az asztalokra kihelyezett menü lista, mely az ételek és italok választékát is tartalmazza, színben harmonizáljon a terítéssel.

Szolgáltatásunkról
– Éttermünkben lehetőség van megkóstolni ételeinket vagy rendelhető Próbaétkezés is a menüből, külön egyeztetés alapján.
– Alkalmat biztosítunk, hogy egy általunk rendezett esküvőt ( a kezdés előtt ) megtekintsenek az érdeklődők.
– A Megrendelő által biztosított tortákra, dísztortára és röviditalokra, plusz költséget nem számolunk fel. 
– Három év alatti gyermekek részére a vendéglátás térítésmentes, három és tizenkét év között illetve az esküvőn közreműködők ( zenész, fotós, vőfély,…) a vendéglátás 50% engedménnyel biztosítjuk.
Árainkat ÁFA költség terheli, Éttermünkben 5-18-27% a terméktől függően, kitelepülve 27% az áfa minden termékre.
Árajánlatunk MODUL rendszerben állítjuk össze, függ a létszámtól, időtartamtól, helyszíntől, menüsor összetételétől.
– Az Ajánlott menük felcserélhetőek és kiegészíthetők. 
– Az Allergén érzékenyek részére, külön ételek is rendelhetőek, tányérszervizben.
– Ha az Esküvő külső helyszínen kerül megrendezésre, akkor a Catering részére a Megrendelőnek kell biztosítani:
parkolást, behajtási engedélyt ( ha szükséges), Catering hátsó területet (hinterlandot), áram és vízvételi lehetőséget.
– Az Árajánlatban megadott tételek NEM tartalmaznak Szervízdíjat és NEM is számolunk fel Szervízdíjat! Sőt kifejezetten kérjük a Megrendelőket,
hogy ne fizessenek a Személyzetnek külön semmit. A Személyzet külön fizetést kap minden rendezvény munkáért!

• Tálalás •

Tálalási megoldások

Ételválaszték:

Tányérszerviz tálalás: az elegáns tálalás,
a felszolgáló már közvetlenül tányéron viszi ki az ételeket a vendégeknek,
de a legnagyobb felszolgáló létszámot igényli ez a tálalás,

A legelegánsabb változata a tányérszerviznek a tükörtálalás, ahol egy 8-10 személyes körasztalnál vendégenként egy felszolgáló, koreográfia alapján egyszerre tálalja a vendégek elé az ételeket.

Tálszerviz: hagyományos Esküvőkön ez az általános tálalás, 4-6 személyes tálakon kínáljuk a megtálalt ételeket a vendégek igény szerint vesznek a tálról.
Előnye, hogy a tálon maradt ételeket részben újra lehet tálalni. 
Az adagok pontosan kalkulálhatóak, a vendéglétszám szerint.

Büfészerviz ( svédasztal ): Divatos és praktikus tálalási mód a büféasztal
Az ételeket előre kialakított büfé asztalokon kínálják,
a hideg ételeket tálakon vagy falatokban finger food-ként,
a salátákat salátabárba rendezve, több féle dresszinggel és szórattal,
A meleg ételeket kis darabokra, adagokra osztva, szeletelve, chafingokban “csévingekben”  tálalva, ami melegen tartja.
Kiegészülhet grill konyhával, ahol a vendégek az előre pácolt húsokból halakból és zöldségekből válogathatnak és helyben grillezi a szakács a vendégek előtt.
a desszerteket büfé asztalon kínáljuk, tálakon, tálcákon,
DE itt kaphat szerepet a divatos SWEET BÁR is, amely egy dekorativen épített, több színtes, mini desszertekkel telepakolt látványosság
Az étel adagokat a létszámhoz képest 1,5 szorzóval kell kalkulálni, mert a vendégnek a szeme irányítja a kezét, és ez általában túlzásokra csábítja.
Nincs rosszabb, mint ha a vendégeknek az üres csévingekkel kell szembesülni, mert nem lett a szorzó használva.

Italválaszték:
az árat legjobban befolyásoló tényező, mert az időjárástól, a vendégektől, a helyszíntől nagyban változhat.

A legelegánsabb, ha külön felszolgáló csapat kínálja az asztaloknál betöltve az üdítőket, borokat.
Célszerű egy szűkített választékot kínálni, mert minél nagyobb a választék annál nagyobb a lehetősége annak, hogy egy egy termék kifogy.
A söröknél a csapolt sör jó választás, üveges alkoholmentes sörrel kiegészíteni.
Borokból három féle elegendő, de 5-6 fajta is kezelhető még, A kínálatban legyen fehér, rose és vörös bor száraz, félszáraz és egy félédes.
Röviditalokban is célravezető 3-4 -féle italban korlátozni a választékot.
Az üdítőknél és ásványvizeknél a kis üveges kiszerelés ugyan elegánsak, de árban a legmagasabb. Itt is a 0,75 és literes kínálat az elterjedt.
Az italoknál is lehetőség van büfé rendszerű italpultra, melynek egy része nyitott hűtő.
Itt a vendégek maguknak választanak italt, és a felszolgáló személyzet is innen viszi az asztalokhoz a kért italokat.

Desszertválaszték:
Több részből tevődik össze a sütemények választéka is.
Érkezéskor sós apró süteményekkel egészülhet ki a teríték, addig is legyen harapni való amíg a vacsora kezdődik.
Az édes apró süteményeket és tortákat, desszerteket a menü végén kínáljuk a vendég asztaloknál, de javasolt büfé asztalnál is kínálni.
A tortákat különösen jó ötlet büféasztalon kínálni, mert a vendégeknek csak egy része tart igényt tortákra.
A büféasztalon kínált torták, sütemények csak egy részét kell felszeletelni, és így van lehetősége mindenkinek kisebb vagy nagyobb szeletre bármely tortából
SWEET BÁR a büféasztalon külön kialakított látványos, többszintes és változatos kínálat. 
mini desszertekkel megpakolva 🙂  
Vendég csomagot is szokás adni de ezt előre kell tervezni, és nem a maradékra kalkulálni.
A vendégcsomagot előre csomagolva kis díszdobozban célszerű bekészíteni, a maradék sütemények pedig marad a közeli hozzátartozóknak.

• Dekoráció •

Asztal terítés

Az esküvői teríték és az asztaldekoráció meghatározó része a rendezvénynek.
Azért, hogy elkerüljünk pár hibát és az esküvői asztal éppen úgy fessen, ahogy azt elképzeljük, érdemes tisztában lenni elsősorban a terítési és tálalási etikettel, az esküvői teríték fajtáival, részeivel, kiegészítőivel. Az esküvői teríték
Az esküvői asztalra fontos, hogy porcelán étkészlet, rozsdamentes acél evőeszközök és kehely poharak kerüljenek. Bár régen “alapszabály” volt a fehér abrosz, ma már nyugodtan használhatunk más színeket is, a lényeg, hogy lehetőleg textil legyen és harmonizáljon a dekoráció többi elemével, árnyalataival. A teríték tükrözi a menü kínálatot, mert ezek szerint kell az evőeszközök, poharak, tányérok választékát biztosítani. Mire kell figyelni az ültetéskor?
Az első és legfontosabb dolog, hogy a fiatal pár mindenképpen olyan asztalnál üljön, ahonnan az egész teret belátják, illetve őket is mindenhonnan jól látni – az ő asztaluk az úgynevezett főasztal. Közvetlenül mellettük kapjanak helyet a pár tanúi és a közvetlen családtagok, majd jönnek a nagyszülők, keresztszülők, a legközelebbi rokonok és barátok. A helyszín adottságaitól függ az asztalok elrendezése, amely lehet körasztalos, U vagy T alakban, illetve több sorban elrendezett is. Asztalterítés képek a Galériában láthatók.

Terem dekoráció

A Teri néni étterme / Friedmann ház teremdekorálás információk: Cégünk több dekorációs céggel is kapcsolatban áll akik az éttermünkben a dekorálást végezhetik. Egyéni, magán dekorációra nem tudunk lehetőséget adni. A dekorációval kapcsolatos igényeket, elképzeléseket a dekoratőrrel van lehetőség egyeztetni, számunkra viszont fontos, hogy mi a megállapodás, mert ehez kell igazodnunk. Dekorációró képek a Galériában láthatók.

Extra dekorációk és különlegességek

Az esemény fényét emelhetjük különlegességekkel és extra dekorációkkal is
Különlegességek: Csokoládé szökőkút, friss gyümölcsökkel, Koktélbár, Barista Kávébár 
Extra dekorációk: Gyümölcs és zöldség CulinaryArt, Jégszobor

..

..

 

A Friedmannház elérhetőségei:

 

Címünk:

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Telefon:

+36 23 420 969

Telefon:

+36 (23) 223-030

Mobil:

+36 (20) 572-0601

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Budaörs, Ifjúság u. 22, 2040 Magyarország

GPS:

N 47 27′ 30″   E 18 56′ 36″