• Esküvő •

Esküvő, lakodalom, hagyományos vagy trendi Wedding Party,…rajtunk nem múlik.
A Friedmann Party Service több évtizedes tapasztalattal rendelkezik
és több mint háromszáz esküvőt rendezett eddig, … reméljük a Tietek lesz a következő

• Wedding Party • Információk a Lakodalomról

   Gratulálok az esküvőd alkalmából!

  Összegyűjtöttem néhány fontos tippet és tanácsot, amelyeket érdemes figyelembe venni az esküvő szervezése során.
  Az esküvők költségei nagyban eltérhetnek, de az alábbi javaslatok segítenek abban, hogy praktikus döntéseket hozz, és elkerüld a stresszt.

  1. Költségvetés
  Tisztázd az anyagi kereteket: Tudd meg, mennyit szeretnétek költeni az esküvőre.
  Ez alapján tudsz dönteni a helyszínről, ruháról, zenéről stb.
  Átlagos költségek: Magyarországon egy kisebb esküvő ára 1-3 millió forint között mozoghat, egy nagyobb rendezvény pedig akár 6-10 millió forint is lehet.
  Persze, ez nagyban függ a helyszíntől és az igényektől.

  2. Időzítés
  Foglalj időben: A legnépszerűbb helyszínek, fotósok és zenekarok akár egy évre előre is foglaltak lehetnek.
  Ha tavaszi vagy nyári esküvőt terveztek, érdemes korán kezdeni a szervezést.
  Évszakválasztás: Nyáron a legkedveltebbek az esküvők, viszont tavasszal és ősszel gyakran alacsonyabbak az árak, kevesebb helyszíni foglalás mellett.

  3. Helyszín kiválasztása
  Beltéri vagy szabadtéri: A választott helyszín meghatározza az esküvő hangulatát. Egy szabadtéri esküvő esetén mindig legyen „B terv” eső esetére. 
  Költségek: A helyszín ára attól függ, hogy mit tartalmaz (pl. dekoráció, étel-ital).
  Az árak helyszínenként változhatnak, de 500 000 – 2 500 000 forint körüli összeggel számolhatsz.

  4. Szolgáltatók kiválasztása
  Fotós és videós: Fontos, hogy olyan szakembert válassz, akinek a stílusa illik az elképzeléseitekhez.
  Egy jó fotós ára 200 000 – 400 000 forint körül mozoghat, míg egy videós ennek hasonló összegért vállalhatja a munkát.
  Zene: Zenekar vagy DJ? A zenekar élő előadással feldobhatja a hangulatot, de drágább (300 000 – 600 000 forint).
  A DJ általában olcsóbb, kb. 150 000 – 300 000 forint.
  Catering: Az étel-ital költségek jelentősen eltérhetnek.
  Főszabályként egy személyre vetítve 20 000 – 35 000 forint között mozog az ár, ami az italokat is magában foglalhatja.

  5. Ruházat
  Menyasszonyi ruha:
  Egy elegáns esküvői ruha ára Magyarországon átlagosan 150 000 – 600 000 forint között mozog. A kölcsönzés olcsóbb megoldás lehet.
  Vőlegény öltözéke: A vőlegény ruhája általában 80 000 – 250 000 forint közötti áron mozog, attól függően, hogy szabott vagy bérelt öltönyről van szó.

  6. Dekoráció
  Virágok és díszítés: A dekoráció költsége nagymértékben függ a választott stílustól és az évszaktól. Az árak 200 000 – 1 500 000 forint között változhatnak, attól   függően, mennyi virágot, díszt kérsz.

  7. Vendéglista
  Vendégek száma: A meghívottak száma közvetlenül befolyásolja az étkezési, helyszíni és szállítási költségeket.
  Gondold át, hogy kik a legfontosabb emberek, akiket mindenképp meg szeretnétek hívni.
  RSVP: Küldj meghívókat időben, és kérj visszajelzést a részvételről.

  8. Stresszmentesítés
  Esküvőszervező: Ha tehetitek, béreljetek esküvőszervezőt.
  Ők segítenek abban, hogy minden időben készen álljon, és a nagy napon is koordinálják az eseményeket.
  Ennek ára kb. 200 000 – 500 000 forint körül mozoghat.
  Részletes terv: Készíts időbeosztást a nagy napra, hogy minden zökkenőmentesen menjen.
  Ha bármilyen konkrét kérdésed van, vagy egy részletről szeretnél többet megtudni, szívesen segítek!

BLOGGER oldalunkon sok apró részletet is olvasható az Esküvőkkel kapcsolatban. 

 

 

Kicsit hosszú a szöveges rész, de érdemes elolvasni, százezreket is is sporólhatsz vele…

Több évtizedes múltra tekintünk vissza a rendezvény szervezés területén,

Esküvő, Lakodalom, Wedding party
#eskuvo #wedding #menyasszony #volegeny #lakodalom #igen #party
A családok életében sok fontos esemény van melyet megünnepelnek, de a legnagyobb rendezvény mindig az Esküvő.

Az esküvő, lakodalom egyik legfontosabb kérdése, hogy mennyibe kerül. (?)

Nagyon fontos, hogy almát lehet összehasonlítani az almával
azaz ha ajánlatot kérünk akkor ugyan arra az italkínálatra és menüre kérjük az ajánlatot minden helyről.

Ahhoz, hogy erre kielégítő választ adjunk több kérdésre is választ kell kapjunk.

Ennek megválaszolására a RENDEZVÉNY TERVEZŐ Google Drive adatlapot kérjük kitölteni

és egy klikkeléssel beküldeni az adatokat, vagy az alábbi kérdésekre küld el a válaszokat.

 

 

Hol lesz az esküvő, mi a helyszín? Friedmann-Rendezvényház vagy kitelepülve más helyszínen, ( pontos cím )
Wedding Day a Jeles nap dátuma, mikorra tervezik az esküvőt?
Időpont, hogy mettől-meddig tart, délben, este, egész nap?
Vendégek létszáma, hány fővel tervezi az Esküvőt?
( ebből a létszámból mennyi a felnőtt vendégek, a stáb, a gyerekek 14 év alatt és 3 év alatti? )

Mi legyen a menü összeállítás?  milyen szervírozásban szeretnék a tálalást?
Milyen italok legyenek a választékban? és milyen szervírozásban ?
A TEREM vagy terület elrendezése milyen legyen? asztalok formája ( tábla, kör ) és elrendezése, hogy körasztal vagy fésű rendben az asztalok
Székszoknya van e tervezve?
A dekorációban is tudunk segíteni, de az alapszín az elsődleges kérdés ezzel kapcsolatban?
A desszertek és sütemények választéka is fontos, hagyományos, trendi, lesz a vendégcsomag,
Az ESKÜVŐI DÍSZ torta is fontos kérdés!
Lesz e ceremónia mester és ha nem, akkor ki lesz az.!! 
Ezekre a kérdésekre kell választ adni, hogy pontos árat adjunk meg.
Ha csak általában érdeklődsz az árról akkor 15,000.- és 40,000.- / fő között lesz a vége  🙂 

 

 Rendezvényházunkban, vagy külső helyszínre kitelepülve is vállalunk rendezvény lebonyolítást.

Külső helyszínre is vannak ötleteink javaslataink.
Az igényektől függően zárt térben, teremben, impozáns kastélyban, vagy amerikai stílusban óriási parkban, sátorral…
Külső helyszín javaslataink:
Budaörsön a PostArt,
Törökbálintron az Anna Tanya, vagy a Művelődési ház is jó választás
Biatorbágy a Közösségi házban akár 180 fő is kényelmesen elfér, és van egy nagy zárt belső kert is
Budapesten a legnívósabb helyszín ahova kitelepülünk a Kiscelli Múzeum, erről külön BLOGot is olvashatsz.

 

Közösen megírt forgatókönyvben rögzítjük a rendezvény menetét, amit szükség szerint módosíthatunk, akár többször is.

Az Esküvő felvételének menete:

Időpont egyeztetése: Első lépésként az időpontot egyeztetjük, hogy meghatározhassuk a rendezvény pontos dátumát.
Létszám meghatározása: Meghatározzuk a tervezett létszámot, és célszerű maximált létszámmal kalkulálni annak érdekében, hogy könnyebben kezelhető legyen az esetleges változás.
Kezdési időpont rögzítése: A dátum mellett meghatározzuk a legkorábbi kezdési időpontot is, hogy biztosítani tudjuk a tökéletes díszterem készültségét az érkezésre.

Helyszín kiválasztása:.
A rendezvény lehet a Friedmann – Rendezvényházban, vagy külső helyszínen.
A Friedmann – Rendezvényházban 120-150 főig szervezhetőek lakodalmak.

 

Az étterem több részre osztható, beleértve a Nagy termet (étterem rész 80 fő ), Kávézó&Bistro rész 25-30fő, Konferencia termet 40 fő és külön helység amely zárható és igény szerint hasznosítható (átöltözés, értékmegőrzés, gyerekszekció, ruhatár).
Emellett rendelkezünk terasz résszel is.

Ezen lépések segítségével biztosítjuk, hogy az Esküvő felvételének menete gördülékenyen zajlik,
és minden részletet precízen rögzítünk a rendezvény színvonalas lebonyolítása érdekében.
 

Külső helyszínre kitelepülve minden esetben helyszíni szemlét kell tartanunk
és ennek függvényében határozzuk meg a szükséges igényeinket a területtel kapcsolatosan.
Mert a szép környezet, díszterem vagy szabadtér esetén sátor mellett, fontos, hogy a catering is zökkenőmentesen működjön.
Ezért szükség van „hátsó pályára” ahol raktározzuk, előkészítjük és tálaljuk az ételeket italokat. Szükség szerint melegítjük vagy készre sütjük.
Kezelni kell a személyzet igényit is, mint öltöző és mellékhelyiség.

A vendégek kényelmesen tudnak az étteremnél parkolni, külső helyszínen ezt is figyelembe kell venni,
és a Catreingnek a hátsó pályához közeli területtel kell rendelkeznie a helyszínnek.

Az ültetés és étkezés mód meghatározása.
Több lehetőség is van az ültetésnél, de már az elején fontos tudni, hogy a körasztal elegánsabb de nagyobb a hely igénye, mint a sorokba rendezett asztalok.
Az asztalokat az igények, a hely adottsága és a létszám határozza meg. A vendégek nem csak ülnek az asztalnál, hanem felállnak, sétálnak, táncolnak, miközben a felszolgálás is zajlik.

Az asztalokon az alábbi dolgoknak kell elférni:
A dekoráció középen elhelyezve és nem akadályozva az étkezést és italfogyasztást, ez lényeges mert itt sokan elcsúsznak és étkezésnél káosz alakul ki.
Italok és poharak lesznek az asztalon, étkészlettel, tányérokkal, tálszerviz esetén még különböző tálak is.
Ezek mind nagy helyigénnyel rendelkeznek.
Körasztalnál könnyebb a helyzet sorasztalnál csak kisebb dekorációban szabad tervezni.

Fő asztalnál ül az ifjú pár, és célszerű 10-12 főben maximálni az asztal létszámot.
A többi asztalnál érdemes három csoport szerint osztani a helyeket,
lány rokonok, fiú rokonok, barátok és munkatársak.

Zenekar, DJ: ez is a megrendelő privilégiuma, de fontos, hogy az esküvő olyan esemény ahol sokan szeretnének beszélgetni a rég nem látott rokonnal, ismerőssel, ha túlzó a zene ez gond lesz. Érdemes előre meghatározni a zenekar működését és hangerejét.

 Ceremónia mester: az egyik legfontosabb személy, Nélkülözhetetlen, Ő az aki összeköti az ünnepelteket az ünneplőkkel, a Cateringgel, a zenekarral, a fotóssal, a forgatókönyvvel.

Tapasztalatunk az Esküvő szervező, fotós, videós, és ceremónia mesterrel kapcsolatban:
Esküvő szervező: plusz költség, nem kevés, DE a szervezés gondjait leveszi a válladról, sajnos sok a divatból lett szervező, kérj referenciát és hívd is fel, érdeklődj

Fotós és Videós: ha barátot vagy rokont választunk aki „ingyen vállalta” az előbb utóbb inni fog, és a barátokkal, rokonokkal tölti az idejét, hisz úgyse fizetnek érte…
Hivatásos fotós és videós a racionális megoldás. Itt is kérj referenciát, nem elég a jó weboldal, hívd fel akit referenciaként megadtak.
Ceremónia mester: jó esetben az esküvő szervező egyben ceremónia mester is, de vannak akik csak vőfély/ceremónia mester feladatot látnak el. Referencia!!!

A lakodalom lebonyolítása a forgatókönyv szerint és a szükséges improvizációval történik, mert mindig van valami,… 🙂

Menükártya: Nagyon hasznos!
A
z asztalokra kihelyezett választék / menü lista, mely az ételek és italok választékát is tartalmazza, Sőt lehetőleg a RÖVID Party menetrend is 

 

  1. A Megrendelő által biztosított tortákra, dísztortákra és röviditalokra nincs plusz költség.

  2. Három év alatti gyermekek részére térítésmentesen biztosítjuk a vendéglátást. Három és tizenkét év közötti gyermekeknek és az esküvőn közreműködőknek (zenészek, fotósok, vőfélyek stb.) 50% kedvezményt nyújtunk a vendéglátási költségekből.

  3. Az áraink ÁFA-t tartalmaznak, mely változhat az éttermünkben (5-18-27%) és a kitelepült rendezvények esetében (27%).

  4. Árainkat moduláris rendszerben állítjuk össze, ami függ a létszámtól, időtartamtól, helyszíntől és a menüsor összetételétől.

  5. Ajánlott menüink felcserélhetőek és kiegészíthetőek.

  6. Allergiás vendégeink részére külön ételeket rendelhetnek, melyet tányérszervizben szolgálunk fel.

  7. Esküvők külső helyszínein a Catering szolgáltatásokhoz szükséges parkolást, behajtási engedélyt, hátsó területet, áram- és vízellátást a Megrendelő biztosítja.

  8. Az árajánlatban szereplő tételek nem tartalmazzák a Szervízdíjat, és azt nem is számoljuk fel. Kérjük a Megrendelőket, hogy a Személyzetnek ne fizessenek külön díjat, mivel a Személyzet külön fizetést kap minden rendezvényért

 

• Tálalás •

Tálalási megoldások az Ételválasztékhoz:

Tálszerviz a tradicionális:
Hagyományos Esküvőkön ez az általános tálalás, 4-6 személyes tálakon kínáljuk a megtálalt ételeket a vendégek igény szerint vesznek a tálról.
Előnye, hogy a tálon maradt ételeket részben újra lehet tálalni. Az adagok pontosan kalkulálhatóak, a vendéglétszám szerint.
DE!!! A vendég létszám 1,5 szeres mennyíséggel kell számolni a főfogást, húsokat, zöldségeket. A Köretet csak a létszám szerint.

Büfészerviz a svédasztal:
Divatos és praktikus tálalási mód a büféasztal
Az ételeket előre kialakított büfé asztalokon kínálják,
a hideg ételeket tálakon vagy falatokban finger food-ként,
a salátákat salátabárba rendezve, több féle dresszinggel és szórattal,
A meleg ételeket kis darabokra, adagokra osztva, szeletelve, chafingokban „csévingekben”  tálalva, ami melegen tartja.
Kiegészülhet grill konyhával, ahol a vendégek az előre pácolt húsokból halakból és zöldségekből válogathatnak és helyben grillezi a szakács a vendégek előtt.
a desszerteket büfé asztalon kínáljuk, tálakon, tálcákon,
DE itt kaphat szerepet a divatos SWEET BÁR is, amely egy dekorativen épített, több színtes, mini desszertekkel telepakolt látványosság
Az étel adagokat a létszámhoz képest 1,5-2 szeres szorzóval kell kalkulálni, a köreteken kívűl.
mert a vendégnek a szeme irányítja a kezét, és ez általában túlzásokra csábítja.
Nincs rosszabb, mint ha a vendégeknek az üres csévingekkel kell szembesülni, mert nem lett a szorzó használva.

KOMBINÁLT SZERVÍROZÁSÚ ESKÜVŐI VACSORA
Ez a forma megjeleníti a Büfé tálalás (svédasztalos), és a tálszervíz tálalási forma mindkét előnyét.
A levest 4-6 személyes tálakban kínáljuk.
A főételeket a vendégek büféasztalról választhatják.
A desszert választék szintén a Büfé asztalon kerül tálalásra. “Sweet bar”

Tányérszerviz tálalás: az elegáns tálalás,
a felszolgáló már közvetlenül tányéron viszi ki az ételeket a vendégeknek,
de a legnagyobb felszolgáló létszámot igényli ez a tálalás,
A legelegánsabb változata a tányérszerviznek a tükörtálalás, ahol egy 8-10 személyes körasztalnál vendégenként egy felszolgáló, koreográfia alapján egyszerre tálalja a vendégek elé az ételeket.

Italválaszték:
az árat legjobban befolyásoló tényező, mert az időjárástól, a vendégektől, a helyszíntől nagyban változhat.
A legelegánsabb, ha külön felszolgáló csapat kínálja az asztaloknál betöltve az üdítőket, borokat.
Célszerű egy szűkített választékot kínálni, mert minél nagyobb a választék annál nagyobb a lehetősége annak, hogy egy egy termék kifogy.
A söröknél a csapolt sör jó választás, üveges alkoholmentes sörrel kiegészíteni.
Borokból három féle elegendő, de 5-6 fajta is kezelhető még, A kínálatban legyen fehér, rose és vörös bor száraz, félszáraz és egy félédes.
Röviditalokban is célravezető 3-4 -féle italban korlátozni a választékot.
Az üdítőknél és ásványvizeknél a kis üveges kiszerelés ugyan elegánsak, de árban a legmagasabb. Itt is a 0,75 és literes kínálat az elterjedt.
Az italoknál is lehetőség van büfé rendszerű italpultra, melynek egy része nyitott hűtő.
Itt a vendégek maguknak választanak italt, és a felszolgáló személyzet is innen viszi az asztalokhoz a kért italokat.

Desszertválaszték:
Több részből tevődik össze a sütemények választéka is.
Érkezéskor sós apró süteményekkel egészülhet ki a teríték, addig is legyen harapni való amíg a vacsora kezdődik.
Az édes apró süteményeket és tortákat, desszerteket a menü végén kínáljuk a vendég asztaloknál, de javasolt büfé asztalnál is kínálni.
A tortákat különösen jó ötlet büféasztalon kínálni, mert a vendégeknek csak egy része tart igényt tortákra.
A büféasztalon kínált torták, sütemények csak egy részét kell felszeletelni, és így van lehetősége mindenkinek kisebb vagy nagyobb szeletre bármely tortából
SWEET BÁR a büféasztalon külön kialakított látványos, többszintes és változatos kínálat. 
mini desszertekkel megpakolva 🙂  
Vendég csomagot is szokás adni de ezt előre kell tervezni, és nem a maradékra kalkulálni.
A vendégcsomagot előre csomagolva kis díszdobozban célszerű bekészíteni, a maradék sütemények pedig marad a közeli hozzátartozóknak.

• Dekoráció •

Asztal terítés

Az esküvői teríték és az asztaldekoráció meghatározó része a rendezvénynek.
Azért, hogy elkerüljünk pár hibát és az esküvői asztal éppen úgy fessen, ahogy azt elképzeljük, érdemes tisztában lenni elsősorban a terítési és tálalási etikettel, az esküvői teríték fajtáival, részeivel, kiegészítőivel. Az esküvői teríték
Az esküvői asztalra fontos, hogy porcelán étkészlet, rozsdamentes acél evőeszközök és kehely poharak kerüljenek. Bár régen „alapszabály” volt a fehér abrosz, ma már nyugodtan használhatunk más színeket is, a lényeg, hogy lehetőleg textil legyen és harmonizáljon a dekoráció többi elemével, árnyalataival. A teríték tükrözi a menü kínálatot, mert ezek szerint kell az evőeszközök, poharak, tányérok választékát biztosítani. Mire kell figyelni az ültetéskor?
Az első és legfontosabb dolog, hogy a fiatal pár mindenképpen olyan asztalnál üljön, ahonnan az egész teret belátják, illetve őket is mindenhonnan jól látni – az ő asztaluk az úgynevezett főasztal. Közvetlenül mellettük kapjanak helyet a pár tanúi és a közvetlen családtagok, majd jönnek a nagyszülők, keresztszülők, a legközelebbi rokonok és barátok. A helyszín adottságaitól függ az asztalok elrendezése, amely lehet körasztalos, U vagy T alakban, illetve több sorban elrendezett is. Asztalterítés képek a Galériában láthatók.

Terem dekoráció

A Teri néni étterme / Friedmann ház teremdekorálás információk: Cégünk több dekorációs céggel is kapcsolatban áll akik az éttermünkben a dekorálást végezhetik. Egyéni, magán dekorációra nem tudunk lehetőséget adni. A dekorációval kapcsolatos igényeket, elképzeléseket a dekoratőrrel van lehetőség egyeztetni, számunkra viszont fontos, hogy mi a megállapodás, mert ehez kell igazodnunk. Dekorációró képek a Galériában láthatók.

Extra dekorációk és különlegességek

Az esemény fényét emelhetjük különlegességekkel és extra dekorációkkal is
Különlegességek: Csokoládé szökőkút, friss gyümölcsökkel, Koktélbár, Barista Kávébár 
Extra dekorációk: Gyümölcs és zöldség CulinaryArt, Jégszobor

..

..

 

A Friedmannház elérhetőségei:

 

Címünk:

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Telefon:

+36 23 420 969

Telefon:

+36 (23) 223-030

Mobil:

+36 (20) 572-0601

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Budaörs, 2040 Ifjúság utca 22

Budaörs, Ifjúság u. 22, 2040 Magyarország

GPS:

N 47 27′ 30″   E 18 56′ 36″